RED WARRIOR PUDDING

Red Warrior? Pahlawan Merah?
Masa mula keluar idea ni ialah semasa tengah gila bola sepak tahun lepas. Masa tu kan hujung2 tahun so banyaklah parti/ jamuan kelas kat sekolah so budak2 mintalah sponsor... nak bagi apa ya? Nak buat puding yang lain dari yang lainlah konon... so terkeluarlah idea red warrior ni!


Red Warrior mesti ada warna putih dan merah terutamanya.... ehehehh jom tengok... banyak versi nih....

ada merah tuh...

Ini versi kedua.... tema ada lari sikit.....

tema lari sebab buh kiwi.. ada hijau... rasa sama jer...
sama cam versi pertama

bekas je beza


NAK RESEPI?

Bahan-Bahan:
Lapis bawah
- 10g agar2 serbuk
- 850 ml air
- Secawan setengah gula atau secukup manis
- buah laici, strawberi, beri merah, nata de coco, anggur, epal merah dll
- agar2 merah di dadu

Lapis atas
- 10g agar2 serbuk
- 1/2 cawan laici tin
- 400ml susu cair / susu segar
- 400ml air
- Gula secukupnya
- 1 biji kuning telur + 3 sd bsr air + 1 sd bsr tpg jagung dibancuh

Cara Membuatnya:
1. Ambil bekas, basahkan sedikit. Susun buah-buahan ikut kreativiti.
2. Untuk lapis bawah, campurkan semua bahan dan masak hingga mendidih. Tuangkan perlahan keatas buah2an yang disusun tadi.
3. Biarkan sedikit mengeras. Tambahkan buah2an dan agar merah yang didadu. Tuangkan lagi hingga habis semuanya. Biarkan betul-betul keras.
4. Kisar laici dan susu. Campurkan semua bahan dan bairkan mendidih.
5. Gores2kan di atas lapis bawah yang sudah betul2 keras. Tuangkan perlahan-lahan.
6. Letakkan lebihan buah dan agar-agar merah tadi. Biarkan mengeras.
7. Letakakn dalam peti sejuk sebentar sebelum di terbalikkan.

Red Warrior slice
**
lapis coklat kat bawah...

Puding banjir... hahhaha versi ke-3
versi ke-4, letak fruit koktel

versi ke-5
Siap untuk dihantar kepada penempahnya.....

Sebenarnya puding laici buah lapis susu jer... saja buh nama bagi nampak hebat! Kalau nak lagi sedap, boleh letakkan buah2an koktel. Dia akan rasa masam manis... cubalah.... Ramai juga yang menempah untuk hantaran kahwin. Siap ada request lapis coklat pastu tema warna lagikss.... bolehlah....

1 ulasan:

Fairuz Idayu said...

Brpa Harga sis jual sebiji 😊

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails