22hb oktober 1976

Hari jadi saya. Hari Deepavali. Menurut ma, masa saya lahir, badan saya penuh dengan bulu roma yang lebat.
Tutup habih dari muka sampai kaki. Masa tu pulak hari Deepavali. Aiyooo... kenan Deepavali ke ni?
Dua hari lepas tu, bulu-bulu tu luruh, dan budak kecik comel tu memang comel. Hihihi

Itu kisah masa saya lahir. Teringat cerita ma, katanya tiga orang anaknya semua ada kisah masa lahir. Adik lelaki saya, Faiz, lahir-lahir je, mata bulat! Liar je tengok sini sana. Takut juga, masuk 'benda' ke budak ni. Rupanya memang macam tu, sampai sekarang mata bulat. Yang bestnya, anak dia sekarang, mata sepet! (Ikut belah isterinya). Al-kisahnya, ada student ma yang memang mata bulat dan meliar sini sana. Masa mengandung tu, ma selalu jugak marah-marah budak tu sebab dia nakal sikit. Kenan budak tu lah kot!

Adik bongsu saya, Farah, lahir saja, nurse ambil ukuran tinggi. Katanya lebih 1 cm je, kalau tak dia dah terdiri dari golongan kerdil! Sampai sekarang dia kecik. Tapi dia kecik pun, dialah paling comel. (puji sikit). Al-kisahnya, masa ma mengandungkan adik (panggilan untuk Farah sebab dia bongsu), ada sorang makcik yang jual goreng pisang. Makcik tu kerdil, selalu tegur ma setiap kali ma balik sekolah. Macam-macam kan!
Anyway anyhow... famili memang nombor 1 di hati saya!
Famili ku!

Gambar 13 tahun lepas... my sis n bro

Ma, abah n beloved son of mine

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails