29 Februari, Gerimis Mengundang Untuk 3 hari tat buah dan puding keladiku!

Pusing kepala ke kiri, pusing kepala ke kanan, keluar bunyi 'kah!' Fuh, lega!

Mata pun boleh bukak luas sikit. Letih!
Bukannya apa, semalam tidur kul 2.30am. pagi tadi bangun seawal kul 5. Silap... kul 6 kot, ala dekat-dekat kul 6 sebab masa tu org dah azan Subuh! Mujurlah Allah bagi badan saya ni kuat lagi kan!

Tanyalah buat apa? ehehhe, buat tatbuah dan puding keladi. Adalah kawan tempah untuk tunang anak dia. Dia tempah dua set setengah. 1 set, 25 biji. 1 adunan dapat 30 biji, kalau buat dua adunan, baru 60, kalau dua adunan setengah, baik buat 3 adunan teruskan so.... yg paling leceh nak buat tat ni... dia punya pastri. Bukan leceh dah buat pastri, nak tunggu di bakar dalam oven saya yang tak berapa besar mana tuh kan... sekali masuk 20 biji je, bekas acuan tu saya ada 24 jer, so kenalah tunggu masak, tunggu sejuk sikit nak keluarkan dari adunan tu... tu lah pasal, orang suh beli banyak sikit acuan tu tak mau, kononnya cukup dah 24 bekas tu... ehehhe, maka selepas tengok siri Adan dan Hawa kat Mustika HD tu, saya mulakan kerja.

Nak tau sapa temankan saya? Ala, saya tengok movie 29 Februari... not bad! Saya suka. Tapi citer ni tak berapa meletup w/pun hero dia Remy Ishak yang tak hensem mana pong tu tapi macho (bagi sayalah). Pastu saya sambung tengok citer 'Gerimis Mengundang' yg memang tak best langsung! tapi saya tengok jer... sebab semua orang dah tidurkan, jadi bising2kanlah sikit kawasan dapur tu! Hahah... banyaklah bercerita pulak kali ni. Maklumlah lama tak 'update'.

Dah tengok gerimis mengundnag tak berapa nak boleh masuk, bukan sebab Kamal Adli, dia okay je, sebab heroin ngan jalan cerita tu... saya pun bukaklah 'Untuk 3 hari'. pelakon semua 'best2' tapi tak tahulah kenapa tak sampai je cerita ni ke hati. Pengakhiran dia... memang 'mengecewakan' abis! Saya rasa kan macam ada je citer omputih yang lebih kurang dengan citer ni, tapi minda saya tak berapa nak ingat mana.
Aiks, jadi sesi preview filem pulaks... ehehhe

Okaylah ni ada tat buah dan puding keladi yang saya buat tadi. Nak resepi boleh amik kat blog saya ni yer...





0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails