MUSIM ORANG KAHWIN DATANG LAGI... MAKAN BERADAP....

Orang kahwin? Memanglah sinonim bila cuti sekolah jer... orang kahwin. Bila orang kahwin jer... cuti sekolah.... hua hua hua...

Sebenarnyalah kan... cuti sekolah kali ni saya nak relaks.... dan menumpukan sepenuh perhatian pada kerja2 lain yang tiada kaitan dengan tempahan puding ke, kek ke, apa-apalah.... sebab saya nak relaks... ok... relaks! Saya cadang cuti dua minggu ni saya nak kemas bilik, nak susun dan kemaskini buku2, novel dan lain-lain di bilik saya. Then, saya nak siapkan novel terbaru yang terbengkalai entah berapa kurun dah.....
Itu cerita asalnya jadi setiap kali ada orang nak tempah, saya akan bagi 1001 alasan. Pada yang rapat2 tu saya beritahulah cerita sebenar... tapi... dia orang tak peduli... siap buat paksa rela.... siap guna bonda saya lagi so.... terpaksa dalam rela dan gundahlah maka makcik buat jugaklah!

Okay... yang pertama di hari Jumaat mula cuti kena wat trifle makan beradap ngan hantaran....
Inilah hasilnya...
desert untuk makan beradap
Banyak ni je makcik buat.... kira cukup2 meja ehehhe
Takkan orang lain tak merasa kan... so tambahlah satu bekas lagiks!
Untuk hantaran kena buat bagi overr sket.... 

Okay.... then.... keesokan harinya kena wat makan beradap pulaks!
Ni kejer last minute sebab cari barang last minutes. Kenapa jadi cam tu....? Sebab bagitahu last minute!
Biasalah.....
Rasernyer ni yang paling simple saya pernah buat kot....
As usual... mesti ada bakul buah-buahan...
Bawal emas masam manis

Udang bread crumbs

Kerabu campur (mangga, karot, timun, capsicum, tomato)
3 hidangan je buat
Seperti biasa pelengkapnya... desert...trifle
Selamat Menjamu Selera!

2 ulasan:

Hajar said...

Salam...
sedapnya Ah..mai hantar satu bekas ke melor triffle nak merasa...kak ja balik melor khamis ni 6 hb..hehe

mamacupie / Fatihah Pauzihal said...

Boleh ajer... calling2... lambat balik kak Ja. Nak buka sekolah dah tu

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails