MAKAN BERADAP HASIL TANGANKU... CHEWAHHH...

Kita start dengan pemanis mulut dulu..... ini namanya karamel belasah ajelah... ehehhe adik iparku yang buat... saya hias jer.... mujur ada Azie, kalau tak takde desert, saya sibuk masak yang laing! Thanks dik!
Masa cousin saya kahwin ari tu saya jadi makcik masak makan beradap... ehehhe, seronok gak... dua minggu gaklah dok mencari-cari resepi dan cara menghias dalam internet + buku2 masak yang bertimbun kat rumah tu kan... so... terjadiklah benda2 ni dengan secara sengaja dan tak sengaja.... ehehhe

Ini namanya telur puyuh dengan sos salsa... masih diwrap sebab pengantin lambat sampai
wrapnya telah dibuka, okay tak???
pandangan dari jauh
Udang masak kari cina... mahapler gambar diambil yg dah di ganggu susun aturnya... makcik terlupa...
Bawal 'Giga' 3 rasa... besar weh bawal ni....
Kerabu pauh ikan bilis... fuyyyo... yg ni makcik saya buat, saya tolong buh dan hias jer
Sambal belacan special siap ada campuran mangga masam dan nenas... cantik tak  hiasan (eheheh)
Ni, yg telah di ngap sebelah... hahahha
Ni jer yg sempat di rakam, ni pong mintak tolong cameraman pengantin tolong shot masa tgh2 kalut tu. Thanks to him, nama apa budak tu, Faizur ke apa! Saya memang tak dan dah... bila org ramai datang, kitalah jugak hak jadi 'jong kako' maksudnya jadi tukang tambah2 lauk tu sambil layan tetamu jugak... ehehhe kalutlah konon... memang pong! Ada satu yg tak sempat nak amik gambar... hiasan buah-buahan tu... penat2 makcik buat... uwaaaaa....

Anyway selamat pengantin baru buat cousinku Mohd Firdaus dan Azibah

Semoga berbahagia ke anak cucu... AMIN!
Tunggu, satu lagi amkan beradap yang saya buat utk cousin saya yang sorang lagi. Alkisahnya, mereka kahwin selang beberapa hari je. Dahlah harijadi sama, saiz badan pong lebih kurang sama big nya, mak mereka pula kembar, isteri mereka pula nama dua-duanya berakhir dengan 'bah'. yang seorang lagi tu cousin saya, Mohd Shamril dan Nusaibah! Takke secara kebetulan tu!!!!

Semoga berkekalan hendaknya! Amin!


0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails